Nu vill många ut och resa igen! FRS Baltic inleder sin andra säsong och erbjuder dig snabbast vägen till Tyskland

Matthias Ruuck

Flensburg, 31 mars 2022 • Höghastighetskatamaranen "Skane Jet" från FRS Baltic har nu avslutat sin vintervila. Från april kan man åter resa från Ystad till Sassnitz på ön Rügen i Tyskland på under 2,5 timme. Nytt för säsongen: Fler avgångar och en helt nyrenoverad Bistrorestaurang.

Fler överfarter: Upp till tre avgångar per hamn under högsäsong

Förra året genomförde ”Skåne Jet” nästan 500 avgångar. – I år kommer vi erbjuda våra kunder fler möjligheter, säger Moritz Bruns, VD för FRS Baltic. Under juli och augusti erbjuds upp till tre avgångar per hamn. För första gånger finns det möjlighet att välja en nattavgång mellan Ystad och Sassnitz. – Ett billigare alternativ än de hårt bokade dagsturerna under högsäsong, avslöjar Bruns och även ett bra alternativ för de som vill köra söderut genom Tyskland under natten. Vi planerar att genomföra mer än 750 resor under 2022.

Nordisk design – totalrenoverad Bistro ombord i ljusa naturfärger

Efter febril verksamhet ombord kan vi nu stolt presentera en ny bistro ombord. – Vi tog bort en del väggar och öppnade upp för att få en mer öppen och välkomnande Bistro centralt i båten, säger VD Bruns. Den nya designen ska återspegla var vi seglar. En tydlig skandinavisk design med varma ljusa toner. Här erbjuder vi allt från maritima smårätter till den populära currywursten och självklart svensk fika, en god kopp kaffe med något smarrigt sött.

CS Accomodation

Berlin-Shuttle: Kombinationsbiljett – båt och buss direkt till centrala Berlin. En perfekt weekendresa till Tysklands huvudstad

Efter en testkörning i höstas stod det klart att vi skulle erbjuda Berlin-Shuttle under 2022. Ett enkelt och bekvämt sätt att ta sig till Berlin för en weekendresa med start i slutet av april. Under 14 helger kommer FRS Baltic i samarbete med Berlins bussbolag BVB erbjuda en Berlin-Shuttle biljett. En kombinerad resa med snabbfärja torsdag från Ystad till Sassnitz hamn där buss väntar för vidare färd direkt till centrala Berlin, Kurfürstendamm 225. Söndag morgon går bussen tillbaka till Sassnitz hamn för vidare resa med ”Skåne Jet” tillbaka till Ystad. Till Ystad tar man sig enkelt med tåg från Malmö och Lund.

Rederi FRS med nordtyska rötter från Flensburg

Från soldrivna utflyktsbåtar till fraktfärjor: FRS-flottan är mycket mångsidig. Idag omfattar det 70 fartyg som transporterar 7,9 miljoner passagerare och 2,1 miljoner bilar världen över varje år. Med 13 höghastighetskatamaraner över hela världen är FRS en av de ledande operatörerna i Europa och fortsätter att växa. FRS är också marknadsledare inom färjeturism på och runt Rügen: FRS har varit fast rotad i regionen i mer än 50 år med turistutflykter och regelbundna tjänster från rederiet White Fleet och Hiddense.

Mer information finns på https://www.frs-baltic.com/sv/

++++++++++++

Presskontakt: